4 Mart 2012 Pazar

D VİAMİNİ DE NE OLA Kİ


3 günlük Atak girişiminin 2. günü güme gitti!!
Çünkü bugün Pazar, çünkü Pazar'ları insanlar Pazar kahvaltısı yaparlar, kaçamak şeyler yerler, tamam mı???
Yarın zaten Protein Pazartesi'si...
Yarın!!
Bu sabah 1 kilo eksik çıktım bu arada :)
Yarını da güzel geçirirsem Salı günü belki tekrar 65,5 kg. ı yakalayabilirim...



Dirseklerim çok sızlıyor kaç gündür yine. Ne güzel azalmıştı D vitamini takviyesi yapınca...
Niye böyle oluyor anlamıyorum??
Yaklaşık 2 hafta önce bir check-up yaptırdım. Sonuçlar genel olarak iyi! Kollestrolüm düzelmiş  :)
Özellikle HDL- iyi olan- kollestrolüm süper!
Karatay usulü yumurta yemek yaramış demek ki! Dukan'a kalsa yumurtayı kesmem günde 1 ile sınırlamam gerekiyordu. Tam tersini yaptım.
Önemli olan yumurtanın sarısını çok pişirmemek. Bu kısım yumurtanın yağ -kollestrol- içeren kısmı, beyazı ise saf protendir. Dr. Karatay yumurtanın sarısını katılaşacak şekilde pişirirsek trans yağa dönüşeceğini söylüyor.
Dolayısıyla rafadan ya da kayısı yemek gerekli. Tavada pişiriliyorsa, çok az köy tereyağı ya da sızma naturel zeytinyağında kısık ateşe koyup üzerini bir kapakla örterek 1-2 dk. sonra altını kapatarak koyulaşmasını sağlamak en iyi yöntem.Yani yumurta tavada çatır çatır yakılmayacak ya da suda sarısı taşlaşana dek kaynatılmayacak!!


Kan tahlillerimin sonucunda sadece D vitamini değerim düşük çıktı; 9,8 ug/L . Laboratuarın Referans aralığı 10-80 ug/L  ve 10 değerinin altını ''şiddetli eksiklik'' olarak yorumlamışlar.

D vitamini değerime Prof Dr. Ahmet Aydın'ın ''Taş Devri Diyeti'' ve Prof Dr. Canan Karatay'ın ''Karatay Diyeti'' kitaplarını okuduktan sonra, hasta olarak kendi isteğimle baktırdım  ve sonucu gösterdiğim Dahiliye doktoru çok önemsemedi ve ''Siz gençsiniz bu nedenle size günde1 tane alacağınız Calcimax-D3 efervesan tb. vereceğim'' dedi.

Eczaneden bu efervesanın yanında kendi kararımla 1 tane Devit-3 ampül aldım ve evde kırarak içtim; yaptığım doğru muydu acaba??
Efervesanı da ayrıca içmeye başladım. Fakat acaba ben D vitamini eksikliğimi nasıl kapatabilirdim??
Bu kiplarda okuduğum kadarıyla önce bir yükleme yapılıyor ama kendime göre miktarı ve periyotu nasıl belirleyebilirdim??

Normalde hangi doktora soracağımı bilemiyorum??? Doktorların çoğu bu ''çok bilmiş hasta'' lardan hoşlanmıyorlar. Birden Prof.Dr. Ahmet Aydın'nın web sayfası ''Beslenme Bülteni'' geldi aklıma. Sayfada bir ''Forum'' bölümü var. Ayrıca e-mail atmak da mümküm. Ben her ikisini de yaptım. Burada yazdıklarımı aynen Forum sayfasına yazıp e-mail olarak da gönderdim.
Ertesi gün inanılmaz hızlı bir şekilde cevap geldi  :) 
İşte Dr.Ahmet Aydın'dan gelen cevap:

Normal D vitamini seviyesi 40 ile 120 arasinda degistigine gore D vitamini yetersizliginiz oldukca agir.
günde1 alacağınız Calcimax-D3 efervesan fazla bir ise yaramaz.
Hemen 1 ampul daha D vitamini icin (deponuzu doldurmak icin), daha sonra her iki ayda bir omur boyu 1 ampul iciniz. hergun calcimax almaniz gerekmiyor.
Bu arada kesinlikle tas devri diyeti yapin ve gunde 2 gram balik yagi alin.
A.A

Bir tane daha D vitamini ampülü aldım ve içtim. Balık yağı alıyorum bir süredir zaten. Taş devri diyetini de %100 olmasa da bir nebze yaptığımı söyleyebilirim. Çünkü temelde Dukan diyeti yapıyorum ve ne yazık ki tatlandırıcı kullanıyorum yaklaşık 3 aydır.

Fakat D vitamini eksikliğini gidermek gerçekten çok önemli. Neden bu kadar önemli olduğunu bir sonraki yazımda aktaracağım detaylı olarak!

Hiç yorum yok: