22 Kasım 2011 Salı

DUKAN 4. GÜN - SEYİR'E BAŞLANGIÇ


4.Gün SEYİR EVRESİNE Başlangıç:

Bu gün SEYİR EVRESİne başladım. Sabah güzel bir sebzeli kahvaltı yaptım;
Domates, salatalık, maydonoz ve
1 haşlanmış yumurta
1 dilim beyaz peynir (yaklaşık 30-40 gr)
Yarım kepek yulaflı pankek
1 dilim hindi jambon ve tatlandırıcılı çay.

Gayet güzel oldu :)

Sonra yürüyüşe çıktım. Daha doğrusu yarım saatlik yürüme mesafesindeki alışveriş merkezine yürüdüm. Deniz kıyısından yürüdüğüm için yolu 5 dk uzatmış oldum. Buraya geliş amacım kendime güzel bir elektronik tartı almaktı. Tefal'in 50 TL ye güzel bir tartısı varmış ama hiçbir Tefal Bayiinde kalmamış. Ben de son çare burada yeni açılan Teknosa'ya bakayım dedim. İyi ki gitmişim şıp diye buldum; ellerinde epey vardı.

Sonra Naturel ürünler satan bir dükkandan;
1 paket Goji Bery (250gr) 17,50 TL ve 
1 şişe Spirulina tablet (85 adet) 22,50 TL aldım.

Dukan diyetinin her evresinde Goji Berry yenilebiliyormuş. Kitabın yeni baskısı henüz Türkiyede yok. Eski baskıda ise Goji Berry'den bahsedilmiyor. Simla hanımın blogundaki faydalı bilgilerden biri daha :) .
Goji Berry yani Kurt üzümü,
Atak Evresinde 1 yemek kaşığı,
Seyir evresinde 2 yemek kaşığı,
Güçlendirme Evresinde 3 yemek kaşığı yenilebiliyor. 
Goji Berry hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler lütfen Simla Hanım'ın Dukan Diyet Tariflerim Blog'una baksınlar!

Özellikle sabahları alın deniyor ama benim ne zaman şeker ihtiyacım olursa o zaman yemeği yeğliyorum :)

Öğlen yemeğini yemeden hemen yeni tartım ile kilomu ölçtüm. Tam 2 kilo vermişim :))) Çok güzel , harika, kendimi şimdiden incelmiş hissetmeye başladım bile :))

Öğle arası bir kutu yağsız süt içtim. 

Eve geldim ve öğlen için tereli rokalı domatesli ve sirke soslu* salata ve dünden kalan hindi göğüs haşlamasını ısıtarak öğlen menümü oluşturdum. Biraz diyet kola içtim.

Biraz evde vakit geçirip tekrar sokağa çıktım. Arada bir kutu diyet süt içitm.
Elektrik faturasını ödeyip birkaç dükkan dolaşıp en son balıkçıdan 3 tane jumbo karides aldım bununla dün akşam buzluktan çıkardığım hamsilerden Hamsi Mücver* yapacağım akşama!

Akşam menüm;
Hamsili mücver,
Sirke soslu yeşil salata,
Sabahtan kalan yarım kepek yulafı krep ve
Maden suyuyla karıştırdığım diyet kefir ile akşam menümü bitirdim.

*Sirkeli Sos: Dukan Diyeti kitabındaki tarifden.
Tarif:
1 Yemek kaşığı Dijon Hardal,
5 Yemek kaşığı Balzamik Sirke,
1 emek kaşığı soda,
1 diş soyulmuş sarmısak bütün halinde ve bir tutam fesleğen.
Hepsini küçük bir kavanoza koyup karıştırdım. Tadı bana biraz keskin geldiğinden sonran biraz su ile seyrelttim.
*Hamsili Mücver: 
Geçen gün haberlerde hamsinin bolluğu ile ilgili haber vardı. Haberde bir restoranın şefi Hamsi Kebap yaptı. Ben de hemen kaydettim tabi :)
Tarif:
1 kilo kılçıkları temizlenmiş hamsi
3 tane temizlenmiş jumbo karides
Birkaç dal taze soğan
Yarım demet maydonoz
Yarım demet dereotu
Tuz, karabiber.


Bütün malzemeleri güzelce incecik kıymak gerekiyor.
Ben hepsini rondaya koydum sonra elimle biraz yoğurdum. Herhalde rondodan dolayı birz sulu oldu. Ben de fırında mücrev yapar gibi pişirdim.
Dibini bir peçeteye döktüğüm 2 damla yağ ile sıvadığım bir yuvarlak borcama bütün malzemeyi yayıp 180 derece fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişirdim.
Üstüne bol limon suyu ekleyip yedim.
Gayet güzel oldu  :)
Buna biraz yulaf kepeği ve 1 yumurta eklenip tam köfte kıvamı verilebilir.

Hiç yorum yok: