6 Aralık 2011 Salı

TURKISH DUKAN SUSHI

Bugün tam 19. gün. Bana göre gayet iyi gidiyorum çok şükür :)
En dirayetli çıktığım diyet programı bu şimdiye kadar yaptığım. Dün sabah tartıldım ve 1 haftada -800gr. ı yakalamışım. 1 kiloyu bulmadı ya bu hafta 1,2 kg vermem lazım!!
O yüzden de dün yürüdüklerimin üstüne 45dk.da akşam evde cross yaptım. Bu sabah ölçüldüm ve 400 gr. gitmiş :)) 
Harika demek ki hareket etmek gerekiyormuş! Bugünün süprizi ise yaptığım Sushi'ler...

Turkish Dukan Sushi
Buradaki balıkçılar sabahları gelip ağlarındaki balık ve karidesleri temizleyip satıyorlar. Hem çok taze hem de daha ekonomik alabiliyorum. Ama bunu ilk kez bugün yapabildim. Aldığım karideslerle de ne zamandır hayalini kurduğum sushi'lerimi yaptım. 
Tarif Refikanın Mutfağı'ından geliyor. Onun Türk usulü sushi'lerinden esinlendim. İnanılmaz güzel yemekler yapan biri. Şimdilerde Pazar günleri NTV'de bir yemek programını da yapıyor. İşte benim uyarlamam: 


 TURKISH DUKAN SUSHI
İç malzemeyi Nori ya da yufka kullanmayacağımızdan Dukan Lavaşa saracağız.
Dukan Lavaş
2 yumurta
4 yemek kaşığı yulaf kepeği
Light süt (karışımın cıvık bir kıvamı olacak kadar ekleyin)
Çok az tuz
Yumurtaları çırpın, yulaf kepeği ve sütü ekleyip iyice karıştırın.
Çapı geniş olan teflon bir tavaya birkaç damla zeytinyağ koyup bir kağıt peçete ile iyice yayın, tava ısınınca, kısık ateşe alıp karışımdan koyun, incecik yayılmalı, arkalı önlü 1-2 dk pişirin. Bu miktardan 3 tane lavaş çıkıyor.

Turkish Dukan Sushi
Sushi İç Malzemesi:
3-4 yemek kaşığı tatlı lor peyniri
400 gr kadar taze karides (kabuksuz 300 gr )
4 diş sarmısak
1/3 kırmız kapya biber (küçük küçük doğranmış)
1 tatlı kaşığı kişniş (taze olursa daha iyi, tohum olursa bıçakla ezip küçültün)
1 çay kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
7-8 çekimlik tane karabiber

Turkish Dukan Sushi,Soya sosu, Vasabi,Yumurta

Karidesleri 2 diş sarmısak ile beraber kaynar suda 6-7 dk haşlayıp soyuk suya tutun. 
Kabuklarını temizleyip ufacık doğrayın.
Lor peyniri, yağ ve baharatlar ile 2 diş sarmısağı ezip karışıma ekleyin ve  iyice harmanlayın.
İsterseniz pişmiş sarmısakları da karışıma ekleyebilirsiniz.
Dukan lavaşlarını alıp kenarlarını kesin ki dikdörtgen olsunlar. Ortadan ikiye böldüğünüz lavaşlara bu karışımdan koyup sıkıştırın ve sarın, açılmamaları için kürdanları önce takıp sonra bıçakla kesin.
Tuzu azaltılmış soya sosu ve elinizde varsa vasabi ile servis edin. Önce biraz vasabi sonra soya sosuna batırıp yeyin.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: