22 Ağustos 2012 Çarşamba

KARATAY ZAMANI


Evet!!
Ben aylardır Dukan Diyeti yapan ama son aylarda yapamayan ve tekrar kiloları geri gelmeye başlayan ben artık kendimi hazır hissediyorum:
Hoşgeldin sağlıklı yaşam rehberim Karatay!

Dukan’a 18 Kasım 2011′de başladım ik 3 ay da zaten 10 kilo hafiflemiştim ama hedefim 13 kilo idi. Ve fakat bu hedefi bir türlü tutturamadım. Dukan diyetine başladığımda aynı zamanda Karatay’ın kitabını da alıp okudum. Fakat Dukan ile çok hızlı sonuç aldığımdan program değiştirmek istemedim. Kilolarımdan kurtulmaya o kadar ihiyaç duyuyordum ki kendimi riske atmak istememiştim. Dukanla ilk 3 günde 2 kilo Atak Dönemi ile gitmişti. Çok güzel gidiyordu yağlar...Ve Karatay'a geçmeyi göze alamıyorudum her ne kadar Dukan'a göre daha sağlıklı bulsamda..
Ya Karatayla yakamazsam bu yağları, ya devamı gelmezse, ya disipline olamazsam???

Hem bir kere de başladığım şeyi bitireyim yani….Maymun iştahlılık yapmayayım dedimdi.

Korktum, değiştirmedim ama hep gözüm Karatayda kaldı. İkinci kitabı çıktı onu da aldım okudum hatmettim. Bu arada Dukanı iyice sallamaya başlamıştım. Yani pek uymuyordum artık kurallara ama dikkat ediyordum yine de.. Taki memleket ziyaretleri ve yaz tatili hikayesi gelene kadar…
Memlekette herşey doğal, komşumuzun ineği var tavukları var. Özgür dolaşan ineğin tavuğun miss gibi sütü, yumurtası, evin bahçesinde yetişen fasulye, salatalık, maydanoz vs.

Her 5 lt.lik sütün piştikten sonra ertesi gün toplanan kaymağı, kız kardeşimin yaptığı reçellerle bi güzel yenildi tabi… Ee bizim oranın pidesi meşhur, simiti nefis, komşular birbirine gider gelir, döktürürler marifetlerini, yememek ne mümkün hele de benim gibi yemeyi seven biri için..

En sona en öldürücü darbe geldi… Arkadaşımızın davetlisi olarak Bodrum’a gittik. 14 gün canım ne istiyorsa onu yedim, Tatil modu varya bi kere, uzun zamandır içmediğim bira, şarap ne varsa esirgemedim kendimden. 
Bu arada ”maya” alerjim olduğuna kesin kanaat getirdim. Ekmek, pasta, börek….Ayrıca bira bana hiç yaramıyor; bir kere şişiyorum, mideme de dokunuyor. Ama nasıl özlemişim aylardır içmiyordum. Hele sıcak bir yaz gününün akşamüstüsünde o hafif serinlikte içilen buz gibi ilk yudum tarif edilemez bir tat!

Velhasıl en sonunda döndük geldik evimize ben olmuşum yine bi dünya 4 kilocuk gelmiş gerisin geriye.. Öncesinde de bi +1 kilo var..Baktım olmayacak bu böyle toparlanmam gerek. Ne güzel hafiflemişken, 15 sene önceki kıyafetlerimi giyebilmenin mutluluğuna erişmişken olur mu bu,  yapılır mı bu????????????????????????

Dukan’a da dönmek istemiyorum!
Artık o tatlandırıcıyı kullanmak istemediğimi, zeytin, ceviz gibi sevdiğim tatları çok özlediimi farkettim. Aylardır doya doya zeytin, zeytinyağı, ceviz, fındık fıstık, kurufasülye vb.hububat gibi her ne kadar özlediğim tat varsa yemek istiyorum!!
Karatay yapmaya çok hazırım artık. 
Bir şeye hazır olmak! 
İşte bu benim hayat felsefem, hep bu anları yakalamaya çalışırım, genelde de tutar. Çünkü insan iç sesini dinledimi her şey daha kolay oluyor zorlamadan, yağ gibi akıyor. 

Bence bu ”farkındalık” olayı!
Herkes için bir ''zaman''  ya da ''an'' vardır. Neyin zamanı derseniz bir şeylerin geldini anladığınız, bir konuya aydığınız, bazı şeyleri daha kolay görebildiğiniz,  idrak edebildiğiniz, değiştirmek istediğiniz vs şeklinde uzatılabilecek bir sürü ”an” vardır hayatımızda. Kişinin o anlara erişmesi  farkındalık isteği ve hayata bakışı ile ilgili bence.

Neyse efenim uzun zamandır Karatay Beslenme sistemini benimsemeye karar verdiğim halde başlayamıyordum ya, 17 Ağustos itibarı ile çok rahat bir geçiş yaptım çünkü benim  ” Karatay zamanım” gelmişti artık :)

İlk gün evde zeytin yok,  olsun ceviz var, beyaz peynir var, domates salatalık, maydanoz, günkurusu kayısı, kuru üzüm, çay yaptım bir güzel, bir de tereyağında 2 yumurta!

Çayı şekersiz ya da tatalandırıcısız içmek benim için hayatta en zor şeydir! Dün bunu da becerdimya artık gam yemem, çok şükür çok da zor olmadı! Kahvaltıda birkaç kuru kayısı ve üzüm imdadıma yetişti!!


Karatay avuç içi kadar beyaz beynir diyor ya avucuma bi baktım bizim Konya ovası yanında hiç kalır! Bu kadar peynir bile doyurur insanı.. Peynirimin tamamını bitiremedim ve kalan kısmı gün içinde ara öğün gibi yedim.

Ceviz ise gerçekten ekmek yerine hızır gibi yetişiyor bizzat test ettim; gerçekten de ekmek yerine konulabilir ve çok doyurucu, ağızda bıraktığı tat hele de peynirle birleşince müthiş! Ççok da tok tutuyor.
Yine hergün kilomu ölçmeye ve kayıt etmeye başladım.
Bakalım yarın ne çıkacak??

3 yorum:

umt dedi ki...

Yaklaşık 6 gündür Dukana başlamış biri olarak blogunuzu bir,iki gündür inceliyorum.Yaşadıklarınız,tecrübeleriniz ve paylaşımlarınız kafamdaki soru işaretlerini gidermem de çok yardımcı oldu.Umarım Dukan'ı bırakıp Karatay'a başlamanıza değer.Gerçi söylediğiniz gibi önemli olan farkındalık.Farkında olduktan sonra adının ne olduğu pek mühim değil.Sağlıcakla kalın,takibe devam ediyorum :)

Seda Karadeniz dedi ki...

Merhaba ''UMT'',
Sizinle hemen hemen aynı günlerde başlamışız diyete!
Kafanızdaki sorulara faydalı olduğuma çok sevindim :)

Tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki kilo verme verimliliği açısından Dukan gerçekten etkili bir sistem, kuralla uyduğunuzda çok güzel sonuç alıyorsunuz. Benim Karataya'a geçişimin en büyük etkeni koyu bir ''doğal ürünlerle sağlıklı beslenme'' taraftarı olmamadır.

Şu ana kadar kilo verme açısından Karatay da en az Dukan kadar hızlıydı benim için!
Her büünyenin kendine göre tepkisi ayrıdır onu bilemem.
İlk 3 günde 2 kilo verdim.
5. gün tartıda -3,5 kg gördüm. Ekstra birşey yapmadım; sbeplerini son yazımda açıkladım.

Size de çıkmış olduğunuz bu yolculukta başarılar diliyorum.
O ya da bu şekilde ideal kilonuza kavuşmanızı ama mutlaka sağlığınızı ön planda tutmanızı temenni ederim :)

Beğeniniz ve desteğinize çok teşekkür ediyorum :)

khaleesi silahsor dedi ki...

bende dukan'a yeni başlayanlardanım. bugün 6. atak günüm ilk 5 günde 3 kilo verdim gayet iyi. ben zamanında karatay beslenme biçimine dönmeye çalışmıştım ama hayat şartları ve öğrenciğin getirdiği boşvermişlikle gitti oda. umarım siz bunu benimseyip götürürsünüz. uzun ve sağlıklı bir yaşam dilerim :)