7 Şubat 2012 Salı

KALDIĞIM YERDEN

Uzun zamandır yazamadım sevgili Blog'umu!
Neler oldu neler, maydanozlu köfteler...
Geçen zamanın kısa özeti:
Memlekette Dukan'ın bir güzel ruhuna fatiha'ları okudum!
''1 gün Dukan yaptım 3 gün bayıla bayıla yedim'' gibi bir istatistik çıktı diyebilirim.
Ammmaaa nasıl özlemişim hamur işlerini anlatamam :)
Vicdanım sızlasa da, kendimi kötü hissetsem de çok da kasmadım illa diyet yapacağım diye!


Ama hergün dışarı çıktım!
Hergün az ya da çok yürüdüm.
Geceleri kitaba dönüp ara ara okudum. Bir yandan da yapamayıp yarıda bırakırsam diye Karatay Diyetine de göz kırpıyor, geceleri Karatay Diyeti yapan kişilerin yazdıkları forumları okuyordum. Bu arada her iki Karatay kitabını hatim ettiğimi söylememe gerek yok sanırım.
Tüm bu okumalar etmeler sonucunda edindiğim gözlem şu ki;
  • Karatay Diyeti de Dukan kadar hızlı sonuç veriyor eğer ki metabolik bir hastalığınız yoksa, yapanların kilo veriş hızlarından anlaşılıyor.
  •  Karatay Dukan'a göre çok daha sağlıklı, kişiyi sağlıklı yağlardan mahrum bırakmıyor, vitamin ve mineral eksikliği çekilmiyor.
  • Dukan'ın krebi, keki, poğaçası var ama bunları hergün hazırlamak (yulaf kepeği günlük miktarını alabilmek ya da ekmek niyetine yiyebilmek için) özel zaman ve çaba gerektiriyor, Karatay'da böyle bir özel gıda hazırlama zorunluluğu yok!
  • Dukan'da kollestrolünüzün yükselme ihtimali var Dukan'da yazmış zaten kitabında, Karatay'da düşüyor sağlıklı hale geliyor, ilaç kullananları bıraktıracak kadar etkili!
  • Dukan'da bir süre sonra yasaklı yiyeceklere izinler çıkıyor. Karatay'da ise  hep yasak ideal kiloya gelince ufak tefek kaçamaklara göz yumuluyor anladığım kadarıyla!
  • Bir işi başlayınca bitirmek gerekir diye ve vaad edilen yiyeceklere kavuşma hayaliyle halen Dukan'a devam ediyorum ama Dukan'a biraz Karatay karıştırmıyorum desem yalan olur. Mesela ille de diyet peynir, yoğurt yemiyorum. Ya da sabahları 1 çay kaşığı köy tereyağı ile bakır sahanımda Karatay usülü (kitabı okuyun) yumurtamı yapıp yiyorum; nasıl güzel bir lezzet anlatamam!Ve kendi yaptığım yoğurtlardan, marketten aldığım çeşitli peynirlerden yiyorum!
  • Kuruyemiş ve zeytin Dukan'da hiç yok, vücudun en büyük onarıcı desteği Omega3 kaynakları Karatay'da özellikle öneriliyor. Benim de canım acayip özledi bu iki şeyi..
  • Seyiri evresini Dukan ile bitireceğim, güçlendirme de olaya biraz daha Karatay eklemeyi düşünüyorum!
O kadar kural ihlallerime rağmen, eve döndüğümde +900gr. fazlam çıktı. 3 gün Dukan'a biraz daha riayet ettim hem bu +900gr akabinde de bi 600gr. daha uçup gitti. ama ne rahatladım! yedim yedim de bi o kadar da korkmuştum herşeyi bozdum diye ama olmadı :) Çok mutluyum. Bugün sabah 66kg'ı gördüm ya en son 10 yıl önce falandı herhalde bu kilom. Hemen uzun süredir sakladığım ve geçmişte sadece 1 kez giyebildiğim Mavi kot'umu denedim, şıp diye oldu!!! Ne mutluluk!!!
Şimdilik bu kadar, daha da yazmak istiyordum ama işlerim var biraz....
Haydi kalın sağlıcakla :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sedacımmm,
Ben de arkandan gelmek istiyorum.
Dukan diyeti kitabını alıdm. Şu an çok az vaktim var fazla yazamayacağım ama sonra yine yazacağım blog ile ilgili.
Peki şimdi neye başlayayım ben, Dukan mı, Karatay mı kafam karıştı :-(
Azize,

Sedanın Mutfağından dedi ki...

Azize'cim merhaba,
Gel arkadaşım gel :)) Çok iyi oluyor kilo verince morali yerine geliyor insanın :)
Her iki diyette şu anda çok popüler ve aslına bakarsan Karatay'ı ben daha sağlıklı buluyorum ama Dukan'a başladım bir kere ve onu yarım yamalak bırakmayayım, başladığım işi bitireyim diye devam ediyorum.
Dukan'a tam riayet edersen (hatta arada kaçamak yapsan bile) çok güzel sonuç alıyorsun bizzat yaptığım için rahatlıkla söyleyebilirim!
Üstelik şu ana dek yaptığım tüm diyet deneyimlerinin en başarılısı oldu!! Zaten ilk birkaç günde kilo vermeye başlıyorsun ve hızlı bir başlangıçla yüksek bir motivasyon sağlıyor.
Karatay'ı yapmış olsaydım onunla ilgili de şahsi görüşümü yazabilirdim ama ben internette Karatay ile ilgili forumları okudum. Mesala ''kadınlar kulubü'' diye bir forum var. Katayı yapanlar kendi deneyimlerini yazıyorlar. Gayet başarılı görünüyor. Her iki diyetinde yaparken zorluk ya da kolaylıkları var..

Ben iki kitabı da birkaç kez hatmettiğim için sormak istediklerin olursa bana sorabilirsin..

Bugün check-up yaptırmaya gittim. Haftaya sonuçlarımı alacağım.
Kan değerlerine baktırmak önemli özellikle Dukan'da!! Böbrekleri zorlamamak gerekiyor.

Blog'u okumana sevindim :)

Sevgilerimle