22 Şubat 2012 Çarşamba

BİR ÖYLE BİR BÖYLE

Günler geçiyor ama ben yavaşladım iyice!!!
Neyse olsun ne yapayım... Yine devam ediyorum, pes etmiyorum...
66 kg civarında dolanıp duruyorum yaklaşık bir aydır. Yok öyle bir ''duraklama'' sendromu değil, tamamen ''yeme'' sendromu :)
Sanırım ben şimdiden güçlendirmeye geçtim..
Benim gibi yemek yaparak, yemek yiyerek, yedirerek mutlu olan biri için bu 90 küsür gün bile bir mucize.. Yaklaşık 10 kilo verdim. Tabii bu sebepten ötürü şımardım da!
Geçen bir arkadaşım;
''Hasta mısın?? Çok zayıflamışsın!! dedi. 
Ben de ''Yok diyetteyim hala'' dedim. 
O inanmadı;
''Hasta değilsin değil mi? diye yineledi... Demek ki bayağı belli olmaya başladı :)

Bu arada değişik yemekler yapmaktan da geri kalmıyorum. Yine Refika'nın Mutfağından ''Pırasa Dolması'' yaptım, yaptım da parmaklarımızı yiyorduk az daha :)
Ya Rabbim ne güzel bir tatdır bu yahu!
Bu arada epey bir zaman harcanıyor hazırlamak için; heleki ilk defa yapıyorsanız ve fakat değiyor kardeşim bu tada!
Üstelik rahatlıkla DUKAN'a uyarlanabilir.

 


Tarifin orjinaline şuradan ulaşabilirsiniz.
Ben orjinal tarifteki pirinç yerine yarım kahve fincanı kara buğday kullandım. Tencereye sadece 1 çorba kaşığı zeytinyağ koydum. Sunumuda geçen seneye dek bir köşede sakladığım ve kalaylatıp kullanıma uygun hale getirdiğim anneanemden kalma bakır sahanda yaptım. Süper bi şey oldu!


Diyete tam uyarlamak adına pirinç ya da bulgur konulmadan ve yağsız da yapılabilir. 
Sosuna eklenen ceviz inanılmaz güzel bir tat yaratıyor. Diyet için bunu feda etmek isteyenler feda etsinler....
Ben etmedim ;-)




2 yorum:

esin dedi ki...

Seda'cım blog'unu uzun uzun inceleme fırsatım oldu. Bazı tarifleri denemeye karar verdim, yazılar da çooook keyifli.. Ellerine, emeğine sağlık..

Sedanın Mutfağından dedi ki...

Esin'cim merhaba,
Çok teşekkür ederim!
Yazılarımı okuman ve beğenin beni çok mutlu etti :)
Tarifleri yaparsan şimdiden afiyet olsun ;-)