2 Mart 2012 Cuma

HAYAT BAZEN...

Sevgili Blog'um,
Hep yazayım istiyorum sonrada vazgeçiyorum yazacaklarımdan...
Çünkü bazen hiçbir yere varmayacak, bazen hiçbir mesajı olmayan, bazen tamamen birbirinden farklı şeyleri aynı yazıda ifade etmek istiyorum...
Çünkü bazen''hayat bazen' demek istiyorum...
Diyet meselesine gelince, yaklaşık bir aydan fazladır aynı kilolarda dolanıp durdum, programımı sık sık bozdum, dışarıda çok güzel şeyler şeyler yedim, güzel insanlarla güzel sohbetler ederken... Sonra evde birbirinden güzel yemekler pişirdim, yedim, bi daha yedim sonra bi daha yedim. Yetmedi gece yatmadan önce tatlılar yedim.... İTİRAFLAR gelsinnnnn!! Ohh pek güzeldi doğrusu ama amacımdan saptım galiba birazCIK!


Peki bugün karar verdim; 3 gün ATAK yapacağım (İnşallah!!)
Uzun zamandır protein günlerini bile tam olarak gerçekleştiremiyorum... Sıkıldım biraz bu diyet işinden ama daha bitmedi!!! Yok öyle yarı yolda pes etmek... Yapıp kurtulayıımen iyisi...

Şu anda 67 kg. geliyorum. Uffff!!!
Ne güzel 65,4 kg'ı görmüş, iyiden iyiye heveslenmiş ama sonunda şımarmış ve de bozmuştum olayı!!!
Hadi bakalım hayırlısı yeniden! Atak'ı 2 gün yapsam bile bir şeydir....Epey toparlarım diyorum....Ne yapalım işte hayat bazen öyle bazen böyle...

*******************************************************************************

Kendime yeni yemek kitapları aldım; ikisi de İş Bankası yayını, ilki ''Cibalıkapı Balıkçısı'ndan'' adlı kitap Behzat Şahin hazırlamış. İstanbul Cibalikapı ve Moda'daki restoranlarında sundukları yiyecekleri bir Rembetiko müzik CD'si ile beraber kitap haline getirmişler. Şimdiden dört tarifini yaptım. Yaptıklarımı daha sonra burada da paylaşacağım ;-)


İkinci kitap ''Giritli Türklerin Mutfağından Ot ve Sebze Yemekleri''. Yazarları da İzmir'den Şerife & Mustafa Tunçgenç. Şerife hanım 1924'de Giri'tten İzmir'e göç eden Hanyalı bir ailenin kızı, 55 yıl boyunca pişirdiği yemekleri  Mustafa bey derleyip bu kitapta toplamış.
Ne güzel bir arşiv aslında ve çok da değerli !!
Bu kitabı özellikle Ege usülü sağlıklı beslenme ve Ege'nin o çok sağlıklı otlarını daha yakından tanıyıp yemeklerini yapabilmek için aldım. Ama özellikle yaptığım diyete uyarlayabilirim diye düşündüm.

Bu arada bu iki kitabı alma aşamasında daha ne kadar çok kitaba ''kedinin ciğere baktığı' gibi baktım anlatamam... Özellikle ''İtalyan Mutfağı'' ile ilgili kitabı almamak için kendimi zor tutttum.
Önce bu kilolar gitmeli, sonra kendime ödül yapacağım bu kitabı. Güçlendirme'nin ''Ödül Öğün''lerinde pişireceğim bu güzel YAMİleri  :)

*********************************************************************************

PMS'li günler geri geldi....
Yürümek iyi geliyor.
Bugün hava soğuk ama güneşliydi. Giyindim güzelce, yaklaşık 7 kilometre yürüdüm. Deniz kıyısında yürüdüm çoğunluk. Bu arada Dr. Karatay da özellikle deniz kıyısında (varsa imkanınız) yürümenizi öneriyor!

Yürürken de birsürü birsürü şey geldi aklıma.. Keşke ben onları düşünürken aklımdan geçenleri otomatik olarak kaydeden bir kayıt makinem olsaydı diye düşündüm. Şimdi ne güzel yazardım bir bir...
Hatırladıklarım;
Kuşlar ne kadar da güzel, ahenkle uçuyorlardı mavi gökyüzünde...
Bahar geliyor; sade kızgın kedilerden ya da oynaşan köpeklerden ya da kuşlardan hatta börtü  böcekten değil banklarda oturup koklaşan gençlerde de anlaşılıyor bu :)
Hayatta ''o insana'' sahip olmak, sırf varlığı ile mutlu eden ve senin de varlığının onu mutlu ettiği!!!
Ve arkadaşlar iyiki var dediğin...
Ve bazı insanlar ''çok meşgül'', ''hiç vakitleri olmayan''...
Ve ailen...
Ve üzüntü ile muz kabuğu...
Ve karasızlık...
Kitaplar...
Deniz...
Sağ yanımdan batan güneş...
Ağrıyan dizler..
Pır pır eden kalp...
Kaba insanlar...
Nazik insanlar...
Balıkçılar...
Fotoğraf çekmek..
Fazla kilolar...
Güzel yemekler....
Engelli insanlar....
Paradokslar...
Çözümler..
Hayat bazen...

Hiç yorum yok: