11 Nisan 2012 Çarşamba

142. GÜN


Bilmiyorum neden ama bu başlığı seçmek istedim bu günkü yazıma; belkide ne kadar uzun süredir Dukan Programı yaptığımın bir ifadesi olsun diye... 
Niye mi??
Ben hiç hayatımda bu kadar uzun ve dirayetle kaldığım bir diyet yapmamıştım da ondan..
Aslında tüm bu 142 gün boyunca her bir gün kurallara %100 uyduğumu sanıyorsanız çok büyük yanılgı içindesiniz :) 
O kadar çok ihlal yaptım ki anlatamam... Ama aynı zamanda diyete devam ettim. ''Amaaaan sen de boşver zaten bozdum'' demedim hiç...Çünkü artık karar vermiştim normal kiloma dönmeye.

Bir gün bir diyetisyen arkadaşım şöyle demişti;
-Trafikte hiç kırmızı ışıkta geçtin mi??
-Evet geçtim. 
-Peki bir kere kırmızı ışıkta geçtin diye sonra hep geçmeye devam  mı ettin??
-Hayır tabiki!! 

İşte böyle diyette de bir kere bozdum diye hep kırmızı ışıkta mı geçeceğim??!! Aman cısss, çok tehlikeli!! 
Ama kendimi eğlendirmek için yolu boş bulduğumda hem kırmızı ışıkta geçtim hem de acayip hız yaptım. Geçen haftasonu Alaçatı gezimizde olduğu gibi... O kadar çok abarttım ki , öyle bir öğün falan değil komple haftasonu kaçamağı oldu...Pazartesi günü sabah en son bıraktığım yerden 2,7 kg. fazla çıktım tartıda. 
İmdat!!! 
Bakmayın hemen imdat dediğime, bu şunu anlamamı sağladı: 
Şimdi ipin ucunu bırakırsam aylardır  erittiğim, incelmeye zorladığım, rahatını bozduğum tembel yağ hücrelerim her zamankinden daha büyük bir heves ve iştahla gelecek yağlı, kalorili mamalarını bekliyorlar. Hala yeni şekillerine alışmak için zamana ihtiyaçları var.

Panik falan olmadım hemen; 
Pazartesi günü saf protein yaptım -Güçlendirmeye geçmeye karar verdiğim halde- ve akşam 5'den sonra hiç bir şey yemedim;ayran, su ve bitki çayı dışında. Ve erken yattım.
Salı sabah sonuç 1 kilo gitmişti bile :)
Salı günü normal diyete devam ettim güçlendirmede olduğumu idrak edebileyim diye ilk tostumu yaptım, tam tahıllı 2 dilim çavdar ekmeğine 1 dilim nefis İzmir tulumu ile. Harika bir tat, ne zamadır özlemişim! Bir avuç goji berry ile meyve ihtiyacımı giderdim. 

Akşam yine erken yemek yedim ve gece su, kendi yaptığım yoğurt ve çay dışında birşey yemedim. Ama akşam yemeğinde zeytinyağlı salatamı ve balığımı afiyetle yedim.Çarşamba sabah tarıda 700gr. daha gittiğini gördüm :) 

Bu arada  itiraf etmem gereken bir konu var. Her ne kadar diyet süt, yoğrut vs. kullansam da çoğunluk normal olanlardan yedim. Diyet peynirimden de yedim ama hep bir kaşar loru, bir İzmir tulumu, bir Ezine tam yağlı ya da kaşar peynirinden az ya da çok yedim. Dukan son açıklamalarında bu diyet peynirlerde çok fazla kimyasal olduğunu açıklamış ve peynir yemeye kısılama getirmişti zaten. 

Ben biraz Karatay'cıyım aynı zamanada, o yüzden diyet boyunca yumurtamı hiç kısmadım. Günde 2-3 yumurta yemişliğim vardır. Daha önce yumurtayı nasıl pişirdiğimi şu yazımda açıklamıştım. Üstelik böyle yaparak bir ayda kötü kolestrolümden kurtulmuş iyi kollestrolümü tavan yapmayı başardım. Yoğurt genelde kendim yapmaya çalışıyorum, kullandığım süt tam yağlı mandıra sütü. Kendim yapamamışsam diyet ya da naturel yoğurt yiyorum.

Dukan krebi dahil yemeklerde her zaman 1 tatlı kaşığı kadar sızma zeytinyağı kullanıyorum. Bu yağ genelde 2 ile 4 porsiyonluk yemekler için olan miktar. Sabah tavada yumurta yapacak isem haftasonu gibi canım güzel bir şeyler çektiğinde 1 tatlı kaşığı köy tereyağıda pişirdiğim de oluyor. 

Genellikle çemensiz pastırma ve füme et tercih ediyorum. Bu jambonlar, salamlar vs. oldum olası sevememişimdir zaten. Hele diyet olanlarında o kadar çok kimyasal katkı maddesi var ki, yemiyorum, yiyenlere de tavsiye etmiyorum açıkça. Üstelik de pahallılar!!

Facebook Dukan grubunda pek çok kek, tatlı vs. tarifi paylaşılıyor. İlk başlarda bazılarından pişirdim yedim; güzel oluyor ama son zamanlarda bunlardan pişirmiyorum.  Onlardan yapmaya üşendim ve de meyve ya da gerçek tatlı yedim itiraf edeyim...

Benim bırakamadığım en kötü alışkanlığım çayımı içerken kullandığım tatlandırıcı. Şekerle pek aram yoktur ama illa biraz tat olacak çayımda... İnşallah onu da Karatay'a geçince bırakacağım!

Dukan Seyir Evresini  2/7 şeklinde yaptım. Yani haftanın 2 günü (Pazartesi, Perşembe)  saf protein, kalan günler sebze+protein  şeklinde idi. Bu yöntemi tercih etmemin birçok nedeni vardı:
*Çok ağır protein tüketip böbreklerimi yormak istemedim
*Protein dediğin pahallı bir şey her gün full protein mi yenir??
*Diyete olan toleransım ve motivasyonum yüksek kalabilsin diye
*Kilosunun çoğunluğu bacaklarda olan kadınlar için Dukan özellikle 2/0 öneriyordu (haftada 2 gün protein, kalan günler normal beslenme) 2/0'a en yakın yöntem  2/7 idi. Bu sayede 11kg. fazlalığımdan 3 ayda kurtuldum.

Şimdi Güçlendirmeye geçtim çok şükür :)) 
Aslında hedef kilomda değilim hala (2 kilo fazla) ama yeterince uzun Seyir yaptım. İnsan sıkılıyor bir yerde. Ben de kasmıyorum şimdi o kadar...

Kafamda bu işi nasıl halledebilirim diye düşünürken artık yavaş yavaş kendi Güçlendirme Planım oluşmaya başladı:
*Benim güçlendirmem biraz 2/0 yöntemi gibi olacak. Yani Pazartesi ve Perşembe saf protein günlerine devam edeceğim mümkün olduğunca.
*Meyve çok canım istemedikçe yememeye karar verdim (Karatay'dan)
*2 dilim ekmek serbest ama nişasta öğünüm olan gün ekmek yemeyeyim diyorum
*Hafta sonu serbest Pazar kahvaltımı çok özledim belki her zaman değil ama kafaya koydum
*Ödül öğünü sonrası gerekirse(!) protein günü yapılacak.
*Tabiki en az 1,5 lt su içmeye ve 25dk. yürüyüşe devam.


Burada yazdıklarım  bana ait ve kendi metabolizmama istisna olan bir durum olduğunu hatırlatmak isterim. Herkesin kendi vücut yapısı ve metabolizma hızı farklıdır ve ayrıca herkesin vücudu aynı programa farklı tepkiler verebilir unutmayın lütfen!

Hiç yorum yok: