18 Ocak 2012 Çarşamba

BİR İNSAN NASIL SATIN ALMAKTAN CAYDIRILIR?

Geçen sefer gittiğim mağaza da neler oldu kısmında kalmıştı yazım. Vakit bulup da hemen yazamadım devamını...

Neyse efenim insanda satın alma baskısı, stresi yaratan bu davranış modelini üstlerine geçirip, icra eden bu arkadaşlara kızmayın, bu arkadaşları böyle davranmaya zorlayan, bu şekilde eğiten (buna eğitim denirse) ya da hiç eğitmeyen iş verenlerine kızmak hatta aslında acımak gerekir!!!
Sokaktaki insanlara bir anket yapılsa  ve böyle bir muameleye maruz kalmanın müşteriyi nasıl kaçırdığı, nasıl ''alacağı varsa da vazgeçirdiği'', hatta insanı sinir-strese sokup  bir daha o mağazaya gitmememeye yemin ettirdiği bu davranışın çok yanlış bir uygulama olduğu ortaya çıkarılsa da araştırmanın sonuçları bu iş verenlere, iş yeri sahiplerine ve de satış elemanlarının gözüne sokulsa... 
Acaba anlayabilirler mi yaptıkları yanlışı??? 
Ya da bi satış kitabı falan okuyun be kardeşim!!


Ve bu sayede satışlarının %'de kaçını kaybettiklerini bir bilseler, eh  o zaman bir küçük ışık görebiliriz belki bu insanların gözünde!!
İtiraf edeyim küçük mağazalarda bu tür bir olayın %99 olma olasılığı var.
Tabi siz şimdi sanıyorsunuz ki ben mağazaya girdim ve onları ''Zeyna'' gibi doğradım :)
Ama bu sefer tam tersi oldu!!
Girdim içeri; mağazada 2 çalışan var. Biri, kasada öyle donmuş bir hal içinde ekrana kitlenmiş, dış dünyadan kopuk. Diğeri de kendisine ''asla kredi kartı kullanmadığını her zaman peşin alışveriş'' yaptığının hikayesini böbürlenerek okuyan müşteriyle koyu sohbete girmiş olan satış elemanı. 


Neyse bu derin sohbeti saniyenin 1'i kadar bir zaman bulup bölerek ve spor ayakkabı baktığımı söyleyerek ,oradan geçen biri değil de bir müşteri olduğumu ima etme şansım  oldu.
Raflardan birinde bir çift ayakkabı benim aradığıma çok benziyordu; gorotex üretim. Onu sordum özellikle!!
Ve fakat bu arkadaş '' hanfendi vaktiniz varsa sizi biraz bekletebilir miyim vs.'' demek yerine ''bayan kısmı şu taraf'' diyerekten, bir daha yüzüme bakmayaraktan, üstelik de ben en az bi 3-5 dk. daha ortalıklarda dolanarak- sıranın bana gelmesini bekleyerek, göz göze gelmeye çalışaraktan, soru sormaya yeltenip cevapsız kalaraktan, ''ürün satın alacak müşteri''olduğumu göstermeme rağmen bu arkadaşların ilgisine mazhar olamadım. 


Eeeeh dedim bu ne?? Tamam, ben oradan almam da burdan alırım mesela ayakkabımı! Bu aklı bir karışlar da benim gibi müşteriyi ellerinden kaçırırlar.

Başka zaman ''sakız gibi'' yapışarak insanı bunaltan bu tipler gerçekten satın almaya hazır bir müşteri geldiğinde de bunu göremeyecek kadar da  kör olabiliyorlar! 
Gerçekten bu iş (satış) bir yetenek işidir ama insanlar eğitilerek edinebilirler bu tür yetenekleri. Birçok kez satış eğitimi almış ve satış işinde yıllarca çalışmış biri olarak kendimden biliyorum da diyorum!

Sonuç;
Ayakkabımı buradan almadım,
Bu mağaza kara kaplı defterime yazılmış oldu,
3-4 gün sonra çok daha iyi bir ayakkabıyı çok daha iyi bir mağazadan çok daha profesyonel bir beyefendiden seve seve  aldım :)


Son olarak PMS'inize iyi bakın ve  hayatta daha güzel deneyimler yaşayın :)

Not: Fotoğraflar temsili olup Google görsellerden alınmıştır.

Hiç yorum yok: