10 Ocak 2012 Salı

LDL İLE BURSA'LARIMA BENDEN SELAM SÖYLEYİN!

Cuma günkü kan tahlili sonuçlarımı aldım!
Çok mutlu olduğumu söyleyemeyeceğim. Total kollestrol ile LDL (kötü) kollestrol değerlerim normalin çok üstünde çıktı. En son  Kasım 2010 tarihinde yaptırmışım tahlillerimi ve o zaman da kolestrol değerlerim tam sınırda hatta biraz üzerinde çıkmış.
Pazartesi günü hastaneye gittiğiminde doktor henüz gelmemişti; beklemedim onu.  Biliyorum ne diyeceğini, bir güzel fırça çekip ilaç başlayacak. Bu yaşta kollestrol ilacı mı kullanılır?!
Acaba Karatay Diyetine yatay geçiş mi yapsam diye düşündüm hemen ama sonra bi dedim diyetisyen arkadaşımla konuşayım ama ona da ulaşamadım.

Şu anda Dukan'a devam ediyorum.

Belki de yumurtadan oldu bu kolesterol problemi!?
Gerçi son zamanlarda Karatay'ın dediği şekilde yumurta yemeye çabaladım. Yani çok az doğal zeytinyağında tavada az pişmiş ya da kayısı kıvamı haşlama. Ama belki daha uzun zaman bunu uygulamak gerekiyordur?

Bu arada hastaneye tekrar gelmişken hazır dizlerimin ağrısı için de bir Ortopedist doktora gideyim dedim. Muayene sonucunda 'Bursalarım'ın incindiğini ve ağrıdığını teyit etti. Teyit diyorum çünkü ben bunu biliyordum! 6 sene önce aynı şikayetlerle -yan/iç diz ağrısı- doktora gitmiş, MR çekinmiş ve MR raporunda aynı teşhiş konulmuştu. Peki ne bu Bursa derseniz:
Kas kirişlerinin kemiklere ya da eklemlere yaslandıkları yerlerdeki basıncı ve sürtünmeyi engelleyen, içi sıvı dolu çok küçük keseciklere ''bursa'' denir. 
Dizdeki Bursa

Diz ekleminin çevresindeki kemiklerde bu bursalardan 15 tane varmış. Üst bacağımızdaki 3'lü büyük kasların gelip alt bacakta, tam dizin alt-iç kısmında tutundukları yerdeki bursalarınız zorlanısa benimki gibi bir ağrı çekersiniz. Dizin alt/iç kısmında ağrı, şişlik ve sertlik belirtileri ile bursanın üstündeki deride sıcaklık ya da süğıkluk hissiyatı olabiliyor.

Adı çok bildik bir ilimizin adı olduğundan hatırlamak çok kolay oldu!

Efendim bursa'larda incinme sonucu enflamasyon gelişmesine de ''Bursit'' adı veriliyor. Zaten tıp dilinde kelimenin sonuna ''-it'' geliyorsa anlayın ki bu bir iltihabi durumdur.
Ör; Bronş/bronşit, tonsil/ tonsillit gibi.

Bursa ve bursit hakkında daha deyatlı bilgi edinmek isterseniz lütfen  bakınız.

Dizdeki bursalar, önde bursit oluşmuş
İlaçlar verildi; tabiki! 

İlaçlar her zaman ''semptomatik'' tedavi edicidirler. Yani çoğu zaman semptomları giderir ama asıl kökende yatan nedeni ortadan kaldıramazlar. Ama ilk anda kişiyi rahatlatmak için zorunlu olabilirler.

Doktor bunun cross yapmaktan oluştuğunu söylüyor. Haklı olabilir çünkü ne olursa olsun herhangi bir aktiviteye başlamak ve götürmek için çok yavaş bir gelişim göstermeliymişiz. Yani kısa süreli ve hafif dozdan uzun süreli ve ağır doza uzunca bir sürede örneğin 1-2 ay için de geçmeliymişiz. Benim problemim çok kısa sürede aktivite zamanını artırmak oldu  sanıyorum. Çünkü zorluk derecesini çok artırmamıştım makinenin. 
Neyse anlaşıldı durum yani!

Bir önceki yazımda belirttiğim ayakkabı seçimi konusu da enteresan bir durum!! Doktoruma sordum bu altı kavisli yürüyüş ayakkabılarını. Bu ayakkabılar aslında yeni değil eski imişler. Ortopedi doktorlarının ''Patalojik düztaban'' hastalarına verdiği bir bot türü imiş aslında. Ama şimdi para kazanmak amacı ile ''zayıflatan ayakkabılar'' diye satılıyorlar dedi.
Bu arada elbette kullanabilirmişim. Ama herhangi bir uygun sportif yürüyüş ayakkabısından bir üstünlüğü olmadığını ve benim için özellikle önemli olan dizlere gelen yükü azaltmak gibi bir avantajı bulunmadığını söyledi. Ayrıca başlangıçta yürümek zormuş fakat alışıldığında çok rahat olduğundan bırakmak da zormuş :) Ayakkabı seçimimi benim isteğime bıraktı. 
Pekala bunu tekrar düşüneceğim!!!

Bursa'larım için bir süre zorlamamam gerekiyor dizlerimi;
*Yani yokuş ve merdiven çıkmak yok.
*Cross yapmak yok.
*Yürüyüş serbest ama yavaş yavaş süre artırılacak. Abarılmayacak.
*Bir yürüyüş ayakkabısı alınacak.
*10 gün ilaç tedavisi yapılacak! (Antienflamatuar bir tablet ve jel)
*Gerekirse dizlere soğuk kompres uygulanacak.

Bu arada kilomla ilgili gelişmeler;
Dukanla 54.gün, seyir evresinin bitişine ve hedef kiloma ulaşmama 36 gün kaldı.
Şu anki kilom 66,7 kg, kalan 4,2 kg.
Hedef 62,5 kg
Spor yok, çok hafif yürüyüş.

Kızkardeşimin yanına gitmeme ise sadece 10 gün kaldı.
Allahım bana güç ver diyetimi bozmamam için! Son kritik dönemlerimi memlekette her şeyin bol bol önüme geleceği, sonsuz fırsatların ve de dayatmaların olacağı (arkadaş, akraba ziyaretleri , dışarılarda gezmeler vs.) bir döneme gireceğim.
Şimdiden dua etmeye başlasam iyi olacak...

Not: Resimler temsili olup Google Görseller'den alınmıştır.

Hiç yorum yok: