8 Aralık 2011 Perşembe

KARİDES VE SARDALYE GÜZELLEMESİ

Ne zaman stresli olsam, canım birşeye sıkılsa daha fazla yemek istiyorum. Hem de en zaralılarında... Dün mesala öyle bir gündü.
İtiraf zamanı; akşam yemeğinden sonra kalan 2 adet etli lahana sarması, 1/4 dilim ananas, 1 cup light süte 1 kaşık süt tozu, 1 kaşık kakao, 1/2 çay kaşığı tereyağ, tatlandırıcı ve agave şurup ekleyerek pişirdiğim enfes içecek!! 4 adet kavrulmuş fındık.
Valla hiç fena olmadı.. Sapıtıp deli gibi yemekten iyidir!! Ama sabah tartılmadım moralim bozulmasın diye. Bugün protein günüm. Telafi ederim diye düşünüyorum.

Sabah kalvaltıdan sonra çıktım dışarı sahilde yürüdüm, çok iyi geldi  :)
Balıkçılarıma uğradım; ellerinde karides yok! Dün yağışlı idi. Bugün de çıkmamışlar denize.
Ben de merkeze yürüyüp balık dükkanlarına baktım. Süper bir yer keşfettim yeni açılmış, adı Foça Balıkçılık. 45,00TL-50,00 TL'nin altında bulanamayan koca koca karidesleri kilosu 35,00TL'den satıyorlar. Hemen az birsey aldım. Biraz da temizlenmiş sardalye aldım. Eve geldim pişirdim. Mmmm!! Yami oldular :) Çok da doyurucu....
Bu arada 1 saatten fazla yürümüş oldum :)

Gelelim tavada jumbo karides ile fırında soslu sardalye tarifine :)


Tavada Jumbo Karides:

Malzemeler:
5-6 adet jumbo karides
3-4 diş sarmısak
Karabiber
Köri
2 damla zeytinyağ
1/2 çay bardağı su

Tavada Jumbo Karides
Yapılışı:
Teflon tavaya 2 damla yağ ve biraz su ile küçük küçük kestiğiniz sarmısakları koyun.Ve 1-2 dk çevirin. Karidesleri koyun. Karabiber ve köriyi ekleyin. Suyu bitti ise biraz daha su ekleyin. Bu şekilde 4-5 dk kavurun. Tamamdır!!

Fırında Sardalye:


Fırında Sardalye

Malzemeler:
Yarım kilo kılçığı ayıklanmış sardalye (ya da hamsi de olur)
Yarım demet maydanoz
1 orta boy soğan
Tuz
Karabiber
Kırmızı pul biber
Fırında Sardalye

Yapılışı:
Soğanları  ve maydanozları doğayıp tuz karabiber ve kırmızı biberi ekleyin. Elinizle iyice yoğurun. Sonra balıkları bu sosla karıştırın. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirin. Daha uzun kalırsa sosu daha güzel çeker.
Sonra fırının teline balıkları güzelce dizin. Kalan sosu balıkların üzerine koyabilirsiniz ya da çiğden yanında yiyebilirsiniz.
Fırının 2. dercesinde ızgara modunda kızarıncaya dek pişirin. Telin altına fırın tepsisini koymayı unutmayın. Balığın suyu buraya akacak.
Afiyet olsun!!

Karides ve Sardalye Güzellemesi

Not: Yemeklerdeki baharat miktarlarını yazmadım. Herkes damak zevkine göre miktarını ayarlayabilir.


Hiç yorum yok: