24 Kasım 2011 Perşembe

DUKAN 6. GÜN

6.Gün:


Bu gün SEYİR EVRESİ'nin 3. günü! 
Toplamda 1 haftayı tamamlayınca artık hergün yazmayacağım. 25 Kasım'da Dukan programıma başlayalı 1 hafta dolmuş olacak. Yeniden tarılıp vücut ölçülerimi alacağım. 3 günlük ATAK'dan sonra 2 kilo vererek yüzümü güldüren bir başlangıç yaptmıştım. Bakalım 1 hafta sonra nasıl olacak?

Listenin dışına çıkmıyorum ama bazen canım çok istediğinde 1 tane evet yanlış değil 1 tane kavrulmuş fındık attım ağzıma ve bu o kadar kıymetli ki  :)
Daha önce damağımdaki tadı hiç düşünmeden lop lop atıyormuşum ya şimdi o 1 tane fındık öyle tatlı öyle güzel geliyor ki 1 tanesi bile yetiyor!

Sabah sebzeli kahvaltıya devam;
1 haşlanmış yumurtanın beyazı,
1/3 yulaf kepeği krebi
1 dilim light beyaz peynir
Tatlandırıcılı çay,
Domates, salatalık, maydanoz
1 adet light hindi jambon

Bu kahvaltıyı çok geç yaptığım için öğlen yemeği yemedim. Saat 3'e doğru bir şeyler atıştırdım:
1/3 yulaf kepeği krebi
Biraz beyaz peynir,
Salatalık, domates,roka

Ve evden çıktım ohhh!! Biraz hava almak iyi geldi. Pazar'a kadar yürüdüm. Buranın pazarı meşhur. Tabii akşamüstü olduğundan inanılmaz kalabalıktı.
Çok bir şey almadım. Akşam için yarım kilo tekir balığı, domates, mantar, maydonoz, deteotu ve sebze çorbası için brokoli ve kereviz, tatlı ihtiyacım için çok az balkabağı aldım. Balkabağını Simla hanımın tarifi ile yapmayı düşünüyorum. İlk defa onun tariflerinden birini yapacağım :) Çok güzel, yaratıcı tarifleri var.

Saat 16.30-17.00 gibi 1 kutu light meyveli yoğurt

Dün akşam yemekten sonra yaptığım yarım saatlik cross ve geç vakit yediğim Goji Berry beni gece uyutmadı. Her ikisi birden metebolizmamı hızlandırmış olmalı. Bugün cross'u yemekten önce yine 30dk. yaptım ve Goji Berry yemedim.

Akşam
Aldığım tekirleri* -tavada nefis olur tabii ama- fırında sebzeli pişirdim.
Yanında sote mantar*, az yeşillik ve 1/3 yulaf kepeği krebi.

Fırında Sebzeli Tekir Balığı:

Malzemeler:
Yarım kilo temizlenmiş tekir balığı
3 domates
1 limon
1 soğan
Yarım demet maydonoz

Yapılışı:
Tekir temizlemesi zor bir balıkmış.Ufff küçük bir balık ve dış pullarını da kazımak lazım.
Kapaklı bir borcama önce yuvarlak dilimlenmiş domateslerin yarısını dizdim. Üzerine balıkları, balıkların üzerine de yuvaklak dilimlenmiş limonu ve kalan domatesleri ve soğanları dizdim. Kapağını örtüm fırında 180 dercede 40dk. kadar pişirdim. Çıkarınca üzerine kıyılmış maydonoz koydım.Arada kontrol ettim suyu bitip yanmasın diye.

Gayet hafif bir tekir oldu :)
Tabii Tavada Tekir'in yerini asla tutmaz! Bu yemeğin en zor yanı kılçıkları ayıklamak. Tavada olduğu gibi kızarmadığından bölünüp parçalanma oranı daha yüksek!

Sote Mantar:
Pazardaki satıcı çok yaratıcı bir şey yapmış tezgahına bir saç tava koymuş ve burada pişirdiği mantarları ikram ediyordu. Tabii tadına bakan beğeniyor alıyor. Örnek (a) ben de olduğu gibi :))


Malzemeler:
Yarım kilo kestane ya da kültür mantarı
1 knor tavuk sıvı bulyonun 1/3
1 soğan
Karışık baharatlar (ben buna en çok kimyon, tatlı kırmızı biber, kekik ve karabiber yakıştıryorum)

Yapılışı:
Yanmaz yapışmaz tavaya biraz su koyup bulyonu ve soğanları koydum 3-4 dk. pişirdim.
Üzerine mantarları ekleyip baharatlarala kavurdum.
3-4 dk sonra mantarlar suyunu salar.
Suyu bitinceye kadar kavurdum.
Bu kestane mantarı ile çok lezzetli oluyor :)

Yemekten sonra bol bol su içtim çünkü canım hep birşeyler yemek istedi. Kendimi fotoğraf derslerime vererek, TV'de enterasan belgeselleri izleyerek, kedimiz ''Dude'' ile oynayarak oyaladım.
Bu günü de kazasız belasız atlattım :))

Hiç yorum yok: