22 Kasım 2011 Salı

DUKAN İLE İLK GÜN

18.11.2011 Cuma 
 


Dukan programının ilk günü! 
Sabah programa başlayıp başlama konusunda hala karasızdım. Ama aslında hazırdım artık! Hadi dedim şu Yulaf Kepeğinden bir krep yapayım. Nasıl bir şey öğreneyim. 


Tadi gayet güzel bence, hoşuma gitti. Üstelik benim gibi çok fazla ekmek yemeyen fakat öğünlerde bir lokma olsun ekmek arayan, yemezse aç hisseden biri için bu yulaf olayı çok iyi oldu. Ekmek ihtiyacı hissetmedim.


İlk günüm kolay geçti taki saat 22:30'a kadar!
Canım tatlı bir şeyler yemek istedi. Aslında sonraki evrelerde yemem izinli olan yağsız meyveli yoğurttan bir küçük kutu yemiş bulundum. Olsun çok problem değil sonuçta kremalı koca bir dilim pasta yemekten 1000 kat iyidir :)

Tüm gün inanılmaz su içtim!
Gün boyunca yarım lt.lik pet şişelerden 5 ya da 6 kez içtim. 
Ayrıca 2 büyük kupa bitkisel çay, 3 çay bardağı çay, 1,5 bardak diyet kola, 1 bardak light süt, yarım bardak light kefir. Aldığım ilaçtan dolayı sanıyorum midem birkaç gündür pek iyi değil. Yanıyor ve gaz yapıyor. Su içmek çok iyi geldi mideme. Fakat ağzımda sanki garip bir tat var.

Çok lezzetli yemekler hazırlamayı bilen bana DUKAN denince birşey oldu!! Kitaptaki tariflere 40 kere baktım ve sonunda ilk günün dişe dokunur tek yemeği kağıtta somon oldu. Oldukça doyurucu. Açlık pek hissetmedim ilk gün.  


İşte ilk gün yediklerimin menüsü;
Sabah:
1 haşlanmış yumurta ,1 dilim light hindi salam, yarım yulaf kepeği krebi ve birkaç lokma light beyaz peynir ile tatlandırıcılı çay içtim.
Ara:
1 çay bardağı diyet süt
Öğlen:
¼ yulaf kepeği krebi, 50gr. Beyaz peynir, 2 dilim hindi salam, yarım bardak kefir
Ara:
1 çay bardağı diyet süt
Akşam:
2 dilim light salam ile 1 yumurtadan semiz otlu omlet, kağıtta somon*, 1 küçük kase light yoğurt ve 1,5 bardak diyet kola içtim.
Ara: 1 küçük kutu light meyveli yoğurt

Sabah tartıma çıktım ama eror verdi. Tam olarak ölçemedim kaç kilo olduğumu fakat öğleden sonra yürüyüş için dışarı çıktığımda splenda tatlandırıcı sormak için rastgele bir eczaneye girdim. Tam çıkmak üzere iken çalışan bayan bana ''vücut ağırlığını detaylı ölçen bir cihazda tartılmak ister miyim'' diye sordu.
Başka şey dilesem olurmuş :))
Çok sevindim ve hemen kabul ettim tabi. Ücretsiz tartıldım, bunu L-Carnitine kapsül tanıtımı ve satışı için yapıyorlarmış sonra anladımki. Ama öyle satmak için zorlamıyorlar insanı. Bayan bana tartılmak için tekrar gelebileceğimi söyledi :)) Aaa çok güzel ne şanslıyım!! Fakat bu arada metabolizma hızım bayağı düşük çıktı. Pazartesi günü kan tahlillerime baktıracağım. Hem iyi de olur.


Kağıtta somon:
Kitapdaki tarifden.
Somon fileto doğranmış dereotu ve maydonoz ile pişirme kağıdı ya da alimünyum kağıtta ağzı kapalı halde fırında pişiriliyor.

Hiç yorum yok: