22 Kasım 2011 Salı

DUKAN DİYETİNE HAZIRLIK I

Dukan Programına başlamadan önce kesinlikle iyi bir hazırlık yapmak gerekiyor. İlkin düşünsel anlamda bir hazırlık en önemlisi, bu değişikliğe hazır mıyım? Gerçekten fazlalıklarımdan kurtulmak istiyor muyum? İnsan öyle kolay alışıyor ki rutinlerine. Kilosuna da tabi, özellikle uzun süre aynı yüksek kilolarda seyrediyorsanız. Hatırlıyorum da ben 70 kg'ın üstüne çıktığım ilk zamanlarda ayaklarım ve dizlerin ağrımaya başlamıştı. Zamanla alıştım buna, benimsedim, sanki herşey normale döndü.


Dolayısıyla kendime bir pozitif listesi hazırladım. Fazla kilolarımdan kurtulursam neler değişecekti benim için;
  • Bel ağrım azalacak hatta tamamen kaybolacak,
  • Yürüyüş yaparken ya da ayakta dururken dizlerim ve ayaklarım ağrımayacak,
  • Tekrar topuklu ayakkabılar giyebileceğim,
  • Kıyafetlerim hakkında ''Hiç bir şeyim yok'' sendromum tamamen kaybolmasa da azalacak :)
  • Göründüğüm yaştan en az birkaç yaş daha genç göstereceğim. Çünkü bunca zamandır hem kendimde hemde etrafımdaki kilolu insalar üzerinde çok net gözlemlediğim bir şey varsa oda,
    Fazla kilo= Fazla yaş!
  • Alışveriş yapmak ve yeni kıyafetler demek artık bir işkence değil zevk olacak :)
  • Dış görünüşüm ile ilgili özgüvenim artacak ve kendimi daha iyi hissedeceğim.

Listedeki maddeler çoğaltılabilir. Kendini ruhsal olarak hazır hissettiğinde diğer tüm fiziksel hazırlıkları bir çırpıda yapıyor insan.

Hiç yorum yok: