22 Kasım 2011 Salı

DUKAN PROGRAMINA BAŞLAMAK


Bugün ilk günüm!!
Dukan Diyeti kitabını alalı nerdeyse 1 ay oluyor. Kitabı baştan aşağı okudum. Birçok yerini tekar tekrar okudum. Fazlalıklarımdan kurtulmak isteğindeyim ve bir şekilde bu işe başlamalıydım. Fakat bu diyete karar vermem uzun zaman aldı.
Bunun sebepleri;
  • Mevsimsel kış depresyonumun nüksetmesi. İnsan moralsiz, halsiz ve motivasyonsuz ise değil diyet hiçbir şey için enerji bulamıyor ne yazık ki!
  • Durum böyle olunca başlayıp başlayıp yarım kalan diyet programlarının sonunda kendimi daha kötü hissetme ihtimalimin olması ve kendime olan güvenimin daha da sarsılması riskini göze alamamak.
  • Sonuçta hep protein ağırlıklı olan bu diyet biraz da ''zengin diyeti'' oluyor ne yazıkki! Genel anlamda proteinler (et, balık, kümes hayvanları , süt, peynir vs) pahalı besin kaynakları sonuçta. Bu kadar et, tavuk, balık, süt, peynir  bedevaya gelmeyecekti herhalde!
  • Gerçekten kendimi etobur insan katagorisine koyabilirim. Diyetteki tüm yiyecekler damak tadıma hitap ediyor kesinlikle FAKAT ben bir karbonhidrat manyağıyım aynı zamanda.Protein ve karbonhidratları (hamur işi olanlar özellikle) beraber yemek kadar zevk veren başka ne olabilir!
  • Yemek yapmayı, yemeği ve yedirmeyi seven, bilgisayarında bir dolu kayıtlı yemek bloğu yer imleri olan, bunları takip eden, en kalorili hamur işlerini pişirmeyi seven, gurme olsam bu kadar olurdum diyen, yemeklerden konuşurken ve yerken gözleri parlayıp enerjisi artan biri olarak Dukan Diyeti bana çok katı geldi.
  • Kitapta ömür boyu sürecek bir diyet programı veriliyor. Çooookk uzun bu diyet nasıl yapacağım??? Sonunda buna ''Diyet'' demenin yanlış olduğunu fark ettim. Çünkü 'Diyet'' sözü insana yeme kısıtlamasını hatırlatan ve bir sürelik geçici bir dişini sıkma devresini hatırlatıyor. Oysa bu öyle bir şey değil ne yazık ki. Ben de buna DUKAN PROGRAMI demeye karar verdim.
  • Evet dün yani diyete başlamadan 1 gün önce farkına vardım. Sanki karbonhidrat yemezsem aç susuz kalacağım, mutsuz olacağım, dünyanın sonu gelecek, kıtlık olacak vs. vs.
Milyonlarca insan bunu yapabildi ise ben neden yapamayayım!? Hadi aralarda bozdum, kuralları ihlal ettim diyelim, yere düştük mü ayağa kalkmıyormuyuz tekrar ya da trafikte kırmızı ışıkta geçince buna hep devam mı ediyoruz, diyeti bozduk mu kim diyor kaldığın yerden devam edemezsin diye?!

Birsürü insan yapabildi ise ben de yapabilirim!!

Evet işte sonunda başladım.
Ok yaydan çıktı.
Dün akşam birkaç arkadaşıma bahsetmiştim ama bu Cuma günü başlamak için hala tam karar veremiyordum. Dünden alışveriş yapmış hazırlanmıştım aslında. Sabah kalktım ve en azından şu Yulaf Kepeği ne menem bir şey bir deneme yapayım dedim.
VE BAŞLADIM!!

İlk Dukan Yulaf Kepeği Krebim

Hiç yorum yok: