30 Kasım 2011 Çarşamba

DUKAN 13. GÜN

Bugün Dukan Programıma başlayalı  tam 13 gün oluyor. Seyirin de 10. günü !
Toplam 4 kilo verdim!
Daha önce yaptığım diyetlerde ancak 3-4 hafta sonra ulaşabildiğim 4 kilo hedefine 13 günde ulaşmışım.
Vay be :)
Canım neler yemek istiyor ama sırf işe yaradığı için bırakamıyorum Dukan'ı!

Diyet boyunca sürekli bir susama durumu söz konusu.İnsanın içi yanıyor adeta. Daha önce soğuk su içemeyen ben buzdoabına koyduğu şişeden lıkır lıkır soğuk suları içiyorum. Doğal çaylar içiyorum. Diyet kola (bazen canım tatlı isterse) içiyorum. Çay içiyorum. Arada filtre kahve içiyorum.  Maden suyu içiyorum. Ha bre içiyorum. Kendimi sıvılara vurdum. Hatta 3 litreyi geçmeyeyim diye durduruyorum kendimi. Bu arada Dukan'ın kitabında soğuğun kalori yakmaya iyi geldiği yazıyor. Mesela, buz emin diyor Dukan, buzla aramiyi değil ama soğuk su içerek sanırım bir fark yaratıyorum :)

Dün tam tatıllı köy ekmeğinin kenarlarından ve diyet kaşar peynirnden kendime mini bir soğuk tost yaptım. 12 gün sonra nasıl iyi geldi biliyor musun?!!
O minicik ekmek...
Ben ki güzel ekmek bulunca yanağını dayayıp uyuyacak sonra onu koklayıp, sonrada afiyetle yiyecek cinsten bir insanım... Benim için ne zor bir 12 gün ama olsun hafif atlattım yine de :)

Akşamları yaptığım cross'u hafta sonu yapmadım. Ama mümkün olduğunca yürümeye çalıştım. Yemeklerden sonra canım mutkalademli çay ve tatlı bir şey istiyor. Bunun için çareyi doğal çaylarda buldum. Hazır değil kendim yapıyorum.
İçinde çubuk tarçın, kakule tanesi, elma kurusu, yaprak yeşil çay, karanfil, karabiber ya da toz kimyon olabiliyor. Bunlar zamanında bir köşeye koyduğum baharatlar. Canım hangisinden istiyorsa öyle karıştırıp içiyorum. Ama her seferinde tarçın ve karanfil oluyor. Tarçın kan şekerini dengelediğinden iyi geliyor. Bu çaya tatlandırıcı atmıyorum.

Evet Dukan'a devam!!




2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bence cok guzel baslamissiniz. Tatli ihtiyacinizi tamamlayacaginiz tariflerde var aslinda, benim yemek bloguma bir goz atin derim. Guzel seyler var.

Sedanın Mutfağından dedi ki...

Merhabalar,
İlgine çok teşekkür ederim Taze Anne :) Bloklarınıza baktım. Çok güzel ve bilgilendirici aynı zamanda.
Tarifler de kesinlikle işime yarayacaktır. Ben de yaratmayı seviyorum. Aslında burada birkaç menü ve tarif veridm. Ama blog yazmak gerçekten emek ve zaman istiyen bir iş. Fotoğraf eklemeyince çok ilgi çekici olmuyor.

Fotoğrafla da ilgilendiğimden güzel fotoğraflar koyayım istiyorum. Bakalım şimdilik çok kasmıyorum bu konuda. Arada yazmak ve paylaşmak hoşuma gidiyor. Elbette böyle güzel geri dönüşümler almak da çok güzel.
Sizin Bloglarınız da çok güzel takip etmek için :)
Dukan ile ilgili ben de 2/0 uygulaması gereken tipte bir bayanım :)) Şimdilik daha erken diyorum ben de 6'lı rakamları görüncebaşlayacağım.
2/0 ile yazdığınız bölümler aydınlatıcı oldu :)) Kitapta bununla ilgili hiç örnek yok çünki..